استفاده از پیامک، به عنوان یک ابزار حیاتی برای کسب و کارها، همواره در حال پیشرفته شدن بوده است. اهمیتی ندارد که شما در چه کسب و کاری از ارسال پیامک جهت ارتباط با مشتری استفاده میکنید، مساله مهم این هست که مشتریان شما مایل اند که از چه طریقی با شما در ارتباط باشند.

در سال های اخیر کانال  های بسیار زیادی برای ارتباط با مشتریان وجود داشته است .کانال هایی مانند شبکه های اجتماعی از قبیل اینستاگرام، تلگرام، توییتر و…
تمام کانال های ارتباط با مشتریان ممکن است  در اثر سرعت بالای تکنولوژی  و تنوع رقبا، به فراموشی سپرده شوند. اما ارسال پیامک همچنان مانند ۳۰ سال از شروع به کار خودش همچنان با همان کیفیت گذشته در حال پیشروی در عرصه تبلیغات،تکنولوژی و سامانه های ارتباط با مشتری میباشد.

طی بررسی محققان، در طول جمع آوری نظرات یک نظر سنجی از مشتریان تعدادی از کسب و کارهای بزرگ و کوچک، نتایج نشان دهنده این موضوع بوده که مشتریان ترجیح میدهند از طریق پیامک با کسب و کارها در ارتباط باشند.
در این تحقیق این موضوع به وضوح مشخص بود که کسب و کارهایی که برای ارتباط با مشتری از پیامک استفاده نکرده بودند، تعداد قابل توجهی از مشتریان خود را به دلیل عدم تعامل صحیح با آن ها  از دست داده بودند.

بسیاری از کسب و کارها به این موضوع مهم پی برده اند. آن ها دریافته اند که استفاده از پیامک جهت ارتباط با مشتری، باعث میشود که تجربه مشتریان افزایش پیدا کرده و حس وفاداری بیشتری در آنها نسبت به یک کسب و کار ایجاد شود.

به چند نمونه از کسب و کارهایی که از این روش برای ارتباط با مشتری استفاده میکنند توجه کنید:

ارتباط با مشتری از طریق پیامک در امور درمانی:

معمول ترین استفاده از ارسال پیامک در این نوع کسب و کار استفاده از سیستم نوبت دهی، یاد آوری نسخه ها برای بیماران و اعلام زمان ارائه نتیجه آزمایش ها میباشد. نمونه  دیگری که میتوان برای استفاده از پیامک در این زمینه بیان کرد، استفاده محققان در استرالیا جهت دریاف نتایج واکسینه کردن تعدادی از مردم میباشد.

ارتباط با مشتری از طریق ارسال پیامک در آژانس های مسافرتی و هتل ها :

یکی از بدترین تجربه ها در مسافرت، مواجه شدن به صورت ناگهانی با یک تاخیر طولانی در آغازسفر، یا تغییر در برنامه ریزی سفر به صورت  ناگهانی میباشد.برای جلوگیری از چنین اتفاقی، آژانس های مسافرتی به طرز چشم گیری در حال استفاده بیشتر از پیامک  برای ارتباط با مشتری و آگاه سازی آن ها از چنین تغییراتی هستند.

بسیاری از آژانس های مسافرتی از این روش برای آگاه سازی مسافران از تغییراتی مانند، تغییر گیت های پرواز، بررسی مجدد بلیط و ساعت پرواز استفاده میکنند. با استفاده از این روش از دست دادن پرواز ها به حداقل میزان ممکن میرسد.

هتل ها از این روش برای ارتباط با مشتریان استفاده میکنند تا مشتریان تجربه خوبی از حضور در هتل داشته باشند.

برای مثال بسیاری از هتل ها از این طریق به حاضرین مواردی در مورد تورهایی که قابل دسترسی هست را اطلاع رسانی میکنند.
برنامه های تفریحی و ساعات صرف وعده های غذایی و امکانات مختلف هتل را از این طریق به اطلاع حاضرین در هتل میرسانند.

رستوران ها و کافی شاپ ها :

بازاریابی پیامکی به طور کلی نوع سفارش غذاها را دستخوش تغییر کرده است.

.در حال حاضر سفارشات غذا از طریق سامانه های ارسال پیامک به سادگی انجام میشود.

.این نوع ارتباط با مشتری، در صرفه جویی در وقت مشتریان بسیار تاثیر گذار میباشد.

در بعضی از رستوران ها و کافی شاپ ها از این طریق برای رزرو میز نیز استفاده میشود .این موضوع باعث جلب رضایت بسیاری از مشتریان این رستوران ها و کافی شاپ ها شده است.

یک رستوران در شهر تهران از یک ایده خلاقانه استفاده کردهاست.

مشتریان با ارسال یک کد به شماره ای که مخصوص رستوران میباشد به صورت خودکار منوی رستوران را در قالب پیامک دریافت میکنند.

فروشگاه ها:

فروشگاه ها به صورت روز افزون در حال استفاده از پیامک جهت ارتباط با مشتری میباشند. در حال حاضر تلاش فروشگاه های بزرگ و کوچک، در استفاده کمتر از تبلیغات سنتی کاغذی میباشد.

فروشگاه ها از طریق سامانه های پیامکی میتوانند تخفیف ها، جشنواره ها و انواع رویدادهای مختلف را با مشتریان خود در میان بگذارند.

باشگاه مشتریان یک فروشگاه برای ارتباط با مشتری قوی تر احتیاج به یک سامانه پیامک دارد تا بتواند سریع و بدون وقفه اتفاقات مختلف را با اعضا در میان بگذارد.

مشاورین املاک:

هر فروش موفق در یک شرکت مشاور املاک با یک فرم اطلاعات شروع میشود.

.فعالان این عرصه از طریق استفاده از ارسال پیامک با اشخاص مختلف در تماس هستند

.تا از طریق سامانه پیامک،تا حد  ممکن اطلاعات بیشتر در مورد علایق و شرایط افراد برای خرید یا اجاره، یک واحد مسکونی یا تجاری جمع آوری میکنند

.از طریق ارسال پیامک قادر هستند مشتریان خود را، از فایل های جدید که در آرشیو قرار گرفته باخبر کنند

مشاورین املاک برای صرفه جویی در وقت خود و مشتریانشان از ارسال پیامک برای اعلام اطلاعات مربوط به یک منزل مسکونی استفاده میکنند، در ضمن برای تعیین یک قرار ملاقات در مکان مشخص، از پیامک هایی که قابلیت مشخص کردن ساعت خاص برای ارسال دارند استفاده میکنند.

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری:

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری  برای بالا بردن امنیت اطلاعات مشتریان ترجیح میدهند که از سامانه پیامک استفاده کنند.

اعلام ورود به حساب کاربری، اعلام سود سپرده، اعلام شرایط تسهیلات و مواردی از این قبیل که باعث میشود مشتریان بانک ها احساس رضایت از فعالیت در یک بانک یا موسسه مالی و اعتباری کنند.

ارتباط با مشتری برای این موسسه ها بسیار مهم میباشد.

ارسال پیامک جهت اطلاع رسانی باعث میشود که مشتریان احتیاج به حضور فیزیکی در بانک نداشته باشند که این امر از لحاظ هزینه و وقت هم برای بانک و هم برای مشتریان، بسیار مقرون به صرفه میباشد.

این مثال ها نشان میدهد که، برای انواع مختلف کسب و کارها استفاده از پیامک یک امر حیاتی بوده و باعث ایجاد ارتباط با مشتری، در سطوح بالا میشود.

 

در انتخاب یک سامانه پیامک مناسب، به موارد مهمی مانند پشتیبانی سریع و بی نقص توجه نمایید.یک سامانه پیامک حرفه ای شما را در بهبود ارتباط با مشتری به صورت کامل راهنمایی میکند و به دلیل تجربه و مهارت بالا در ارائه خدمات پیامک، در بسیاری از موارد، میتواند به شما راهکارهای مناسب جهت جلب رضایت مشتریان ارائه دهد.